100.000 LAVPRISBILLETTER FOR Å STIMULERE FERIE-/FRITIDSMARKEDET

- For å stimulere ferie-/fritidsmarkedet tilbyr Widerøe i årets sommerkampanje ialt 100.000 billetter til 395 kroner, i tillegg kan barn reise gratis. Vi flyr til steder andre selskaper ikke flyr til og som er svært attraktive destinasjoner for ferie-/fritidsmarkedet. Vi har også sommertilbud på 595 kroner til/fra utlandet, skriver adm.dir. Lars Kobberstad i Widerøe’s Flyveselskap i juniutgaven av HRR.

- Det er stor aktivitet i Widerøe om dagen. Vi har startet nye anbudsruter og har et større ruteprogram nå enn på samme tid ifjor. I 1.kvartal hadde vi 7% flere flyvninger enn i samme periode ifjor. I tillegg til at Widerøe vant anbudsrutene fra Florø til Oslo og Bergen, begynte SAS å fly Trondheim – København istedenfor oss, mens vi overtok Kristiansand – København fra SAS. Vi vurderer mulighetene for nye ruter hele tiden, både i Norge og mellom Norge og utlandet.

Vi har de siste årene startet med nye sommerruter, f.eks fra Torp til Bodø og Tromsø, samt fra Oslo til Visby på Gotland i Sverige. Vi har en helt annen passasjersammensetning om sommeren enn resten av året, ikke minst på Vestlandet og Lofoten. Det er mindre volum og lavere priser på sommeren, men altså mer turister.

Vi opplever at Widerøe er en veldig viktig leverandør av transporttjenester til distrikts-Norge. Vi flyr på 42 flyplasser i Norge og har rundt 100.000 flyvninger hvert år i Norge, slik sett er vi Norges desidert største flyselskap. Det hadde vært vanskelig å drive næringsliv og turisme mange steder i landet uten det omfattende flytilbudet vi står for, sier Lars Kobberstad.

Les hele artikkelen i juniutgaven av HRR

About hkp