ÅRETS SERVICELØFT: CARLSON REZIDOR OG BAKER HANSEN TIL TOPPS

Carlson Rezidor og bakeri-sjefen Annette Julie Qvist, hos Baker Hansen i Vika og på Majorstuen i Oslo, gikk til topps i to kategorier hver. Totalt ble det kåret 9 service-vinnere under HSMAI-dagen på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo tirsdag.

Årets Serviceløft 2012 ble arrangert for fjerde gang. Service-konkurransen i 9 ulike kategorier er i regi av reiselivsorganisasjonen HSMAI, men er åpen for alle bransjer og markeder i Norge. Tidligere har Flytoget, Via Travel og Vinmonopolet vunnet hovedprisen. Denne gangen var det hotellselskapet Carlson Rezidor som stakk av med hovedprisen, nemlig Service-veiviseren 2012.

Juryleder Lasse Gimnes ble svært imponert over servicearbeidet som er lagt ned hos Carlson Rezidor gjennom en årrekke.

– Carlson Rezidor har jobbet systematisk med sitt servicekonsept siden 1995. Imponerende og solid jobbing med sine medarbeidere – og som ikke minst har skapt fornøyde kunder. Servicen har fått topp prioritet, sier juryleder Lasse Gimnes.

Juryen skriver følgende om Carlson Rezidor som vant hovedprisen: «En ener innen service – og som tar faglig utvikling, oppdatering og systematikk over tid på alvor. Siden 1995 har Carlson Rezidor stolt på sitt «Yes I Can»-konsept og i 2011 utvidet konseptet til å gjelde Park Inn by Radisson. Her har ansatte fått muligheten til å utvikle seg – som igjen har skapt positive opplevelser for gjestene. Og service-konseptet har så definitivt ikke blitt noen døgnflue. Stadig utvikling av kompetanse og krav, har skapt en kontinuerlig positiv prosess som har resultert i en solid utvikling av tilfredshet hos kunden. Stikkordene har vært positive, vennlige, levende og ukompliserte. Carlson Rezidor er en ledestjerne innen service – uansett bransje. HSMAI gratulerer!».

Carlson Rezidor stakk ikke bare av med hovedprisen Service-veiviseren 2012. Hotell-selskapet vant også prisen for Medarbeiderutvikling. Kategorien Rom og Systemer ble vunnet av Baker Hansen i Vika og på Majorstuen i Oslo. Dagligleder Annette Julie Qvist hos Baker Hansen fikk HSMAIs hederspris for service av beste klasse som ble delt ut for første gang.

Kategorien kommunikasjon ble vunnet av RiksTV, mens Oliviers & Co vant klassen for Kundeopplæring. Clarion Hotel Stavanger gikk helt til topps i kategorien Klagebehandling. FotoVideo vant kategorien Tjenesteutvikling, mens Brasserie France ble best innen kategorien Kundebehandling.

Administrerendedirektør Ingunn Hofseth i arrangør-organisasjonen HSMAI var svært fornøyd med bidrag og vinnere i årets utgave av service-konkurransen.

– Juryen vurderte mange bidrag med høy kvalitet. Det var tett konkurranse innen samtlige kategorier. Det virker som norske selskaper og organisasjoner prioriterer kvalitet i langt høyere grad enn tidligere. Mye positivt er på gang, sier Ingunn Hofseth.

Foto:

Christian Gartmann – Area Vice President Nordics – Carlson Rezidor Hotel Group og Fredrikke Næss – HR Director Nordics – Carlson Rezidor Hotel Group.

About hkp