NORDIC CHOICE OG SOKOS HOTELS MED BONUSSAMARBEID

De to største hotellselskapene i Norden innleder samarbeid for å gi et bedre tilbud til kundene og fremme det regionale reiselivet. Fra og med 1. desember kan medlemmer i Nordic Choice Hotels og finske Sokos Hotels tjene bonuspoeng i hele Norden. Samarbeidet åpner for at partene kan markedsføre totalt 230 hoteller i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Baltikum og St. Petersburg.
– Samarbeidsavtalen er ikke bare strategisk viktig for Nordic Choice. Den kan også bidra til å løfte det finsk-skandinaviske reisemarkedet, sier Petter A. Stordalen, eier og styreformann i Nordic Choice Hotels.
Mer enn 540.000 medlemmer i Nordic Choice Club og 50.000 S-Club medlemmer, kan fra 1. desember tjene bonuspoeng i 170 Nordic Choice-hoteller i Skandinavia og 50 Sokos-hoteller, samt hotellene i Baltikum og St. Petersburg. Begge selskapene vil markedsføre hotellene som deler av samme nettverk og utvikle attraktive tilbud for sine klubbmedlemmer.
– Vi har en unik posisjon i Sverige og Norge, og vi har flere store og ambisiøse prosjekter underveis. Men til nå har vi manglet god dekning i Finland. Sokos er Finlands største hotellselskap, noe som gir god dekning og et bredt tilbud til våre medlemmer, både for forretnings-, ferie- og fritidsreiser. Denne avtalen åpner det finske markedet for våre medlemmene i Nordic Choice Club. Jeg gleder meg til å ønske flere finske gjester velkommen til våre hoteller, sier Stordalen.

Finnene reiser til Sverige og Norge som aldri før. Antallet overnattinger steg fra 487.000 i 2005 til 564 000 i 2010. De siste årene har også skandinaver, og spesielt svensker, reist mer til finske destinasjoner. En felles markedsføringsavtale mellom de to største hotellselskapene, vil fremme det nordiske reisemarkedet og være med på å gi et ekstra løft for både forretnings- og privatreiser på tvers av landegrensene de neste årene.
– Å bygge opp lojalitetsprogrammet Nordic Choice Club er en av våre viktigste kommersielle prioriteringer. Nå er vi stolte av å ha en finsk samarbeidspartner som styrker vår dekning. Avtalen gjør det ikke bare attraktivt for våre medlemmer å velge Sokos i Finland, men å reise til Finland generelt. I tillegg får vi markedsført våre skandinaviske reisemål til et bredt finsk publikum, sier Roar Ingdal, konserndirektør kommersiell, Nordic Choice Hotels.
– Vi er spente på hvordan vi kan utvikle vår strategiske allianse videre, både for å ta større markedsandeler, men også for å stimulere inter-nordisk reiseliv ytterligere, sier Ingdal.
Harry Ojanperä, Senior Vice President i SOK Travel Industry Chain Management, er stolt av endelig å kunne avdekke en skandinavisk samarbeidspartner.
Vi har i lang tid ønsket å få på plass et finsk-skandinavisk samarbeid. Nordic Choice bringer ikke bare én, men fem kjeder til vårt eksisterende S-Club-tilbud. Nordic Choice har spennende fremtidsprosjekter og en stor visjon for det nordiske reisemarkedet.

Foto:
Petter A.Stordalen og Harry Ojanperä, Senior Vice President i Sokos.

About hkp