NORWEGIAN TRAVEL WORKSHOP I HAUGESUND

Norwegian Travel Workshop (NTW) er igang i Haugesund. Hundrevis av utenlandske turoperatører møter over 300 tilbydere av norske reiselivsopplevelser. Målet er å ta en større markedsposisjon, og selge flere norske reiselivsopplevelser i utlandet.
– Norske reiselivsopplevelser er i verdensklassen. Vi ønsker at flere utenlandske turoperatører skal få øynene opp for alt Norge har å tilby. Vi tror NTW i Haugesund vil inspirere til gode forhandlinger og ny entusiasme foran neste års turistsesong, sier reiselivsdirektør Per-Arne Tuftin i Innovasjon Norge.

Norwegian Travel Workshop er den viktigste møteplassen for norsk reiseliv, og går iår av stabelen i Haugesund fra 4. til 7. april. Workshopen, som foregår på Rica Hotel Maritim (bildet), er en av de største lukkede fagmessene i Norge og arrangeres av Innovasjon Norge i samarbeid med Destinasjon Haugesund og Haugalandet.

I løpet av tre hektiske dager skal 305 representanter fra utenlandske turoperatører fra 25 land forhandle med 326 norske tilbydere av reiselivsopplevelser om priser og betingelser foran neste års turistsesong.

– Haugesund er klar for å ta imot over 800 gjester og de viktigste kjøperne av norske reiselivsopplevelser, sier reiselivsdirektør Tore Gautesen i Destinasjon Haugesund og Haugalandet.  – Vårt mål er at alle turoperatørene skal være konvertert til Haugesund-entusiaster etter tre dager hos oss og at vi har vært med på å legge til rette for et av tidenes beste NTW, fortsetter Gautesen.

– For turoperatørene blir det før og etter arrangementet gjennomført visningsturer til ulike områder i Norge, slik at de kan gjøre seg bedre kjent med norske reiselivsprodukter, sier Per-Arne Tuftin.

About hkp