SCANDIC ØNSKER TYDELIGERE POSISJON I NORGE

– 2011 var et gjennomgående bra år for Scandic Norge. Resultatmessig avspeiles det selvsagt at vi har hatt to nyåpninger og pre-opening-omkostninger, men det var et  godt år for driften generelt.
Gjennom nyåpningene i 2011, viste vi også muskler, som de etablerte hotellene i kjeden har nydt godt av, vi er blitt tydeligere i markedet. Vi tror videre på et enda sterkere 2012, sier Svein Arild Steen-Mevold, adm.dir. i Scandic Norge (bildet).

– Vi fortsetter vår vekst og iår åpner vi Scandic Fornebu 15.september. Dette blir kjedens største hotell i Norge med 334 rom, konferansekapasitet til over 1000 og med uteservering praktisk talt på stranden 10 minutter fra Oslo Sentrum. I 2013 åpner vi både i Kristiansand (229 rom) og enda et til i Stavanger, denne gang i sentrum med 210 rom.

Vi leter hele tiden etter spennende, nye destinasjoner og vår ekspansjon i Norge vil fortsette. Vi er jo Nordens største hotellkjede og vi ønsker også å innta en tydeligere posisjon i Norge. Vi er på jakt etter litt større byer, Scandic er en utpreget byhotell-kjede. Den vesentlige delen av vår portefølje ligger i og rundt større byer.

Det er også viktig å ta vare på det vi har og iår kommer vi til å renovere Scandic Sjølyst, Scandic Ålesund, Scandic Tromsø og på Solsiden i Trondheim blir det også endel fornyelser.

Det første skikkelige krisetegnet vi merker i hotellbransjen er jo hvis konferansebookingene avtar sterkt, men det kan vi faktisk ikke se noen tegn til idag. Første kvartal ser iallfall bra ut. Det er ingen tegn i bookingmassen som tilsier at 2012 ikke blir et godt år, men vi følger markedet nøye og tar inn
over oss negative avisoverskrifter fra utlandet og har klar planer for korrigeringer i driften som følge av makroøkonomiske tendenser, sier Svein Arild Steen-Mevold i Scandic Norge.

Les hele artikkelen i HRR nr.1

 

 

 

About hkp