”UTVALGTE SPISESTEDER” FOR GODE MATOPPLEVELSER

NHO Reiseliv Innkjøpskjeden starter opp “Utvalgte Spisesteder”. En ny kjede av spisesteder langs norske veier og knutepunkter hvor fokus ligger på gode matopplevelser og gode pauser for kundene. Medlemmene har ønsket seg et profilsamarbeid med stor individuell frihet.

Med seg på laget har NHO Reiseliv Innkjøpskjeden fått store og viktige aktører på industrisiden. Sammen med sine medlemsbedrifter er målet å skape Norges beste kjede av frittstående spisesteder.

– God mat er viktig uansett. Vi håper og tror derfor at mange har lyst til å være med på dette. Å være en del av “Utvalgte Spisesteder” blir et kvalitetsstempel på at her får du god mat og en god pause uansett, sier Per Lauritz Lien, kjedeleder for “Utvalgte Spisesteder” (bildet).

Innkjøpskjeden har nå fremforhandlet enda bedre betingelser fra noen av sine største leverandører. Denne toppbonusen skal dekke driften av kjedekonseptet, og bidrar dermed til at spisestedene som blir med ikke får noen ekstra kostnader i forbindelse med medlemskapet.

Som et ledd i satsningen blir fokus på å utvikle en god meny viktig. Her har “Utvalgte Spisesteder” utviklet et konsept med signaturretter. Disse vil være hovedfokus i kjedekonseptet.

– I samarbeid med våre medlemmer og med aktører innen matindustrien, vil vi utvikle gode signaturretter. Disse skal byttes ut hver måned og skal markedsføres aktivt på kjedens nettsider og i andre kanaler. I tillegg er det viktig å påpeke at den enkelte veikro selvfølgelig skal ha fokus på sine lokale spesialiteter og finslipe sitt særpreg, utdyper Lien.

I tillegg til nettsider, utvikles det også en egen mobiltilpasset side, som gjør det enkelt å finne frem til nærmeste “Utvalgte Spisested” når kunden er på farten. Denne inviterer i tillegg til dialog med kunden.

– God markedsføring er viktig, og vi ser at bruk av internett på mobilen stadig øker. En spesialtilpasset mobilside med enkle funksjoner og interaksjon, er derfor et viktig ledd i vår markedsføring av kjeden. Vi vil også satse mye på god presentasjon av signaturrettene på det enkelte serveringssted. Målet er at de reisende vil oppdage og glede seg over kvaliteten som ligger i maten som blir servert, avslutter Per Lauritz Lien.

 

 

About hkp