AMADEUS KJØPER TRAVELCLICK – STYRKER STILLINGEN I HOTELLSEKTOREN

Amadeus har sluttført et oppkjøp av TravelClick fra Thoma Bravo, til en verdi av 1,52 milliarder USD (NOK 12,7 milliarder). Oppkjøpet er et viktig skritt for Amadeus’ forretningsområde innen hotellsektoren, som tilbyr innovative løsninger for hoteller og hotellkjeder i alle størrelser over hele verden.

 Oppkjøpet av TravelClick styrker vårt nærvær i hotellsektoren betraktelig og utvider ikke bare vår produktportefølje, men øker også vår fagkunnskap og globale tilstedeværelse, sier Luis Maroto, styreleder og CEO i Amadeus.

TravelClick vil inngå i Amadeus’ kundeenhet for hotellsektoren, som ledes av Francisco Pérez-Lozao. Innledningsvis vil TravelClick være en separat enhet og kommer til å beholde sitt navn og varemerke, men med betegnelsen ”TravelClick, an Amadeus company”.

Det finnes store muligheter i hotellmarkedet for en teknologileverandør som kan knytte sammen separate systemer og gi hotelleiere bedre oversikt over sine gjester, forklarer Pérez-Lozao. Dette gjør det enklere for hotelleiere å skape en bedre kundeopplevelse, øke salget og få bedre oversikt over kostnadene.

TravelClick har sitt hovedkontor i New York og er en ledende leverandør innen hotellsektoren med over 25.000 kunder i 176 land. Selskapet tilbyr innovative, skybaserte løsninger, deriblant et frittstående reservasjonssystem (CSR – Central Reservation System) og gjestehåndteringssystem (GMS – Guest Management System), samt forretningsanalyse- og medieløsninger. Denne produktporteføljen gir hoteller mulighet til å distribuere i alle kanaler, både digitale og tradisjonelle.

Amadeus har mer enn 15.000 ansatte, over 70 lokale kommersielle organisasjoner, og har virksomhet i mer enn 190 land. Hovedkontoret ligger i Madrid, forsknings- og utviklingssenteret  i Nice, og all operativ virksomhet håndteres fra et datasenter i Tyskland.

 

About hkp