BADEHOTELL MED STOR B – OG FULLT BELEGG

– Sommeren på Støtvig Hotel har vært helt fantastisk, både F&B-omsetningen og losji-omsetningen har vært veldig bra. Vi er et badehotell og denne sommeren har vi virkelig vært et badehotell, med stor B. Vi har hatt syv sammenhengende uker med badehotell-versjonen av “after ski”, inkludert overnatting, vi kjenner at vi lever! I tillegg til nesten fullt belegg på hotellet, har vi i snitt hatt 300 – 400 ikke-boende gjester daglig, som har brukt våre serveringssteder og andre tilbud. Dette gode besøket har vi fått til fordi vi kan tilby ulike alternativer på mat og drikke, sier direktør Laila Aarstrand på Støtvig Hotel.

– 2017 var et meget bra år for oss og 2018 ser enda bedre ut. Vi ligger an til en omsetning på over NOK 1 million på hvert av våre 89 rom, altså ca. NOK 91 millioner, med en resultatgrad på 12-13%, så det er kjempegøy. 2018 ser ut til å bli vårt beste år så langt. F&B-omsetningen er høy, vel 60%.

Vi har rundt 55% kurs- og konferansegjester, kun ca. 5% forretningsreisende, mens resten er ferie/fritid. De største konferansene vi kan ta er på 180 personer. Det vi har mye av er private, store selskaper, opptil 150 personer, dette er et marked i vekst. Bryllupsmarkedet er også betydelig i sommerhalvåret.

Weekendmarkedet er kjempeviktig for oss, vi har tatt en posisjon med konseptene “Havets festbord” og “Kulinarisk reise“. Der har vi lykkes å skape en attraksjon med våre tre gode spisesteder, her får gjestene mat- og drikkeopplevelser ved fjorden. Hovedrestauranten 801 Oslofjord holder et høyt nivå, vi har en amerikansk diner, og Kokketeateret, der vi har de spesielle middagene, der gjestene selv kan være med å lage maten.

Ordrereserven fremover ser meget bra ut, vi opplever vekst. 2019  ser bra ut og vi føler at hotellet nå har fått en solid posisjon i markedet, sier Laila Aarstrand på Støtvig Hotel.

Les hele artikkelen i HRR nr.5

 

 

About hkp