CARLSON REZIDOR “BUSINESS SCHOOL” – 20 ÅR

5 Rezidor medarbeidere fra hele verden samlet på Radisson Blu  Park Inn by Radisson Hotel på Alna for å feire 20 år med talentutviklingI 20 år har Carlson Rezidor Hotel Group gjennomført årlige «Business Schools» for sine medarbeidere. Mer enn 27.000 ansatte har gjennomgått ulike treningsprogram, med fokus på talentutvikling. I forrige uke var medarbeidere fra hele verden samlet på Radisson Blu & Park Inn by Radisson Hotel på Alna, for å feire 20 år med talentutvikling.

– Det startet i det små og har vokst seg stort og blitt en kjempesuksess over de siste 20 årene. Våre talenter har en sterk drivkraft for alltid å utvikle seg og sine talenter, og det er vår oppgave som arbeidsgiver å tilrettelegge for talentutvikling, sier Jan Spooren, Director for People Development i Rezidor Hotel Group.

Carlson Rezidors første «Business School» ble avholdt i 1996. Målsetningen var å samle de ansatte, både til opplæring og til nettverksbygging. I dag arrangeres «Business School» ni til ti ganger i året – alltid på et av Carlson Rezidor Hotel Groups 1400 hoteller verden over.

I år ble skolen for første gang avholdt på Radisson Blu & Park Inn by Radisson Hotel på Alna. Nesten 170 medarbeidere deltok, fordelt på 16 ulike kurs.

– Vår Business School er et viktig verktøy for å sikre kontinuerlig talentutvikling og drive selskapet fremover. Nettverksbyggingen er også en viktig del av programmet. Medarbeiderne kommer sammen og forstår bedre hvilke selskapsverdier som er sentrale og hvordan man sammen kan nå målene, forteller Kristoffer Solstad, Rezidor Hotel Groups HR-direktør i Norden.

Hotellselskapet er globalt, med hoteller i 115 land og områder over hele verden. Det gir de ansatte både internasjonale karrieremuligheter og verdifull kulturell innsikt i møte med gjester fra hele verden.

– Vi ønsker å gi våre medarbeidere stor variasjon med en rekke kurs og opplæringsprogrammer, blant annet servicekurs, salgsprogrammer, kursing i personlig utvikling, lederstil og innsikt i forretningsmodeller, for å nevne noe. Dette er viktig både for medarbeidernes personlige utvikling og for at vi skal være best mulig rustet til å gi gjestene våre de aller beste hotellopplevelser, uansett hvor i verden de besøker oss, sier Solstad.

Carlson Rezidors ulike foredrag og kurs på «Business School», oppdateres jevnlig for å holde tritt med utviklingen i markedet og for å innfri medarbeidernes og gjestenes forventninger.

About hkp