MAGIC NORTH SATSER STORT I SALTSTRAUMEN

1 Bransjenytt Magic North Fasade.009Magic North har kjøpt anlegget der Saltstraumen Opplevelsessenter har holdt til.

– Bygget, ikke selskapet, understreker Kirsten Marie Holmen.

– Nå skal vi utvikle aktiviteter og opplevelser ved verdens sterkeste malstrøm, en destinasjon som er etterspurt verden over. Vi vil ta utgangspunkt i akkurat det, og i utformingen av anlegget, dels som en strømvirvel, dels som et hvelvet vikingskip.

Raud den Rame var fra Godøya. Det tar vi med oss når vi nå starter utviklingen av et helt nytt opplevelsessenter. Anlegget har en kinosal. Nordlyset er i vinden som aldri før, og vi har fascinerende filmer å vise.

På utsiden av anlegget ligger et flott utendørs basseng, hvor norsk fisk (laks) skal få sin plass. Vi er i dialog med Gigante Havbruk om drift av utendørsbassenget, hvor informasjon og læring om norske oppdrettsanlegg og eksport av laks vil være det essensielle. Målet er å tiltrekke besøkende og utvide opplevelses- og aktivitetstilbudet for disse til noe mer enn spennende fiske og storslagen natur. Vår ambisjon er å gi opplevelser som er større for publikum enn forventningene de har når de kommer.

Nå har vi overtatt anlegget og er i full gang med å gi et unikt sted spennende innhold. Vi er klar til å ta imot de første gjestene til våren, men vil bruke 2014 til å realisere alle planene våre, sier Kirsten Holmen.

Da Saltstraumen opplevelsessenter ble åpnet 16. mai 1996, hadde det kostet 25 millioner kroner å bygge. Magic North har kjøpt det for 2,1 millioner kroner og vil bruke ytterligere et par millioner på opplevelsesdelen.

– Eventselskapet Magic North har både erfaring, kunnskap og kompetanse på å drive attraksjoner. Vi har i 10 år drevet attraksjonen Magic Ice i Lofoten, vi driver også samme type attraksjon i Karibien på cruisedestinasjonen St. Thomas. Forøvrig har vi nære relasjoner til både bedriftsmarkedet gjennom kurs & konferanse som er Magic North core business, samt Hurtigruten og cruisemarkedet forøvrig og vi håper i tillegg at dette også kan være et tilbud for den «kulturelle skolesekken» sier Kirsten Holmen.

Kirsten Holmen, etablerte i 2000, eventbyrået Magic North AS, som siden oppstarten har hatt hovedvekt på konferansemarkedet innenlands med både større og mindre arrangement for bedriftsmarkedet. Det største arrangementet var verdens lansering av Volvo S60 i 2002 for 700 journalister fra hele verden på Finnmarksvidda. For 10 år siden åpnet hun turistattraksjon Magic Ice i Lofoten og for 2 år siden Magic Ice i Karibien, som også har utviklet seg til sunne og gode bedrifter.

I 2005 startet hun Norway Souvenir, som idag av en liten kjede med noen få souvenirbutikker i nord, samt en butikk på St. Thomas.

 

 

 

About hkp