RADISSON HOTEL GROUP – OFFISIELL LANSERING PÅ IHIF I BERLIN

Carlson Rezidor Hotel Group annonserer nå sin rebranding til Radisson Hotel Group, med umiddelbar virkning. Lanseringen finner sted på International Hotel Investment Forum (IHIF) i Berlin.

Den nye identiteten bygger videre på Radisson-navnets sterke, internasjonale posisjon og skal ytterligere styrke varemerkets tilstedeværelse i markedet og bidra til å øke markedsføringseffektiviteten, på tvers av den globale porteføljen og tilby førsteklasses opplevelser for gjester, eiere og medarbeidere. «Every Moment Matters» er selskapets nye servicefilosofi for alle varemerkene, hotellene og medarbeiderne i selskapet.

Det nye navnet «Radisson Hotel Group» bygger på det sterke partnerskapet mellom Radisson Hospitality, Inc. (tidligere Carlson Hotels, Inc.) og Rezidor Hotel Group AB (børsnotert på Nasdaq Stockholm og med hovedkontor i Brussel), som har master franchiseavtaler til å utvikle og drive flere varemerker over hele Europa, Midtøsten og Afrika.

Radisson Hotel Group, som i dag er den 11. største hotellgruppen i verden, består av åtte hotellmerker med over 1400 hoteller i drift og under utvikling.

– I dag er starten på en spennende epoke for Radisson Hotel Group, forenet av vårt nye varemerke og langsiktige visjon om å bli et av de tre ledende hotellselskapene i verden, sier Federico J. González, President & CEO, the Rezidor Hotel Group and Chairman of the Global Steering Committee, Radisson Hotel Group.

– Vår femårsplan inkluderer initiativer som omdefinerer vår verdiproposisjon, optimaliserer vår portefølje, strømlinjeformer driften, investerer i nye teknologisystemer og sikrer at alle våre medarbeidere hver eneste dag lever etter servicefilosofien «Every Moment Matters». «Every moment Matters» handler om hvordan vi arbeider, gjør forretninger og hvem vi er her hos Radisson Hotel Group – et sted hvor alle øyeblikk er betydningsfulle. Vår rebranding er bare begynnelsen, sier Federico J. González.

“Opprettelsen av Radisson Hotel Group er en utvikling av vårt langsiktige partnerskap med Rezidor Hotel Group. Sammen tydeliggjør og implementerer vi en ny varemerkearkitektur for å skape merverdi for våre gjester og eiere, sier John M. Kidd, CEO & COO, Radisson Hospitality, Inc.

– “Dette er riktig tidspunkt for oss til å justere våre strategiske og driftsmessige planer og bli en solid spiller på markedet, fortsetter han.

  • Radisson Hotel Group har følgende varemerker:
  • RADISSON COLLECTION™
  • RADISSON BLU®
  • RADISSON®
  • RADISSON RED®
  • PARK PLAZA®
  • PARK INN® BY RADISSON
  • COUNTRY INN & SUITES® BY RADISSON
  • PRIZEOTEL

 

 

 

About hkp