THE HUB ER I RUTE

– Vi er i rute med byggingen og ombyggingen av hotellet, og er inne i en meget hektisk periode. Byggearbeidene har gått etter planen, det har ikke vært de store problemene eller overraskelsene som man ofte kan møte på når man både river og bygger nytt. Vi har demontert ganske mange tusen kvadratmeter, og å få til dette på en trang tomt, midt i byen, er en utfordring. Dette er det største byggeprosjektet Nordic Choice Hotels noengang har hatt, hele bygget er på 55.000 kvadratmeter og over 460 personer jobber på byggeplassen, sier André Schreiner, direktør på Clarion Hotel The Hub, som åpner sine dører 1. mars 2019.

– Nylig hadde vi “Talentjakten” for å rekruttere 250 medarbeidere. Det var en fantastisk dag, man blir både rørt og litt ydmyk når så mange mennesker ønsker å jobbe sammen med oss og bli våre kolleger. Vi gjennomførte i underkant av 1000 auditions, totalt var det rundt 1500 tilstede. Audition er bare det første steget, poenget er å sette rekrutteringsprosessen på hodet, vi begynner med å møte menneskene, ikke med å lese CV’en. Vi ønsker ikke å ekskludere noen før vi har møtt dem. Dette er en fem-stegs prosess. Nå har vi gjennomført audition, der har vi valgt ut ca. 700 som skal videre på workshops, der vi finner ut hvordan de jobber sammen, ser på ulike ferdigheter osv.. Så går vi gjennom CV’er, deretter har vi intervjuer og sjekker referanser. Dette er en omfattende prosess, men samtidig er det effektivt, fordi vi gjør ting samlet, det er vi nødt til å gjøre for å komme i mål med full rekruttering til alle avdelinger. Vi føler at vi kjører en ryddig, ordentlig og god ansettelsesprosess, der folk føler seg ivaretatt. Så har vi tro på at vi får ja fra de menneskene vi har behov for og som vi ønsker å jobbe sammen med. Totalt blir vi litt over 300 ansatte på hotellet. De fleste lederne er allerede ansatt, så jobber vi fortsatt litt med å ansette mellomledere, flere av disse kommer gjennom “Talentjakten”.

Vi startet innsalg til konferanser og andre arrangementer på Clarion Hotel The Hub med en gang vi stengte Royal Christiania. Vi er veldig godt fornøyd med innsalget, det vi kanskje er mest fornøyd med er noen strategiske valg som har gjort at vi har solgt inn nye typer arrangementer, som ikke har vært i Norge før, det dreier seg om internasjonale konferanser og kongresser.

I en periode blir vi Oslos største hotell, men det opptar oss ikke så mye. Det viktige for oss er å levere de beste opplevelsene til gjestene våre. Hvis du er gjest så er det ditt rom og den servicen du får som er viktig, ikke om det er 809 andre rom i bygget. For vår del gjenstår nå endel ansettelser og opplæring av organisasjonen. Byggeorganisasjonen holder på med alt det innvendige i bygget, og så er det enorme innkjøp og utvelgelse av alt vi trenger for å gjøre gjesteopplevelsen topp. Vi åpner 1.mars neste år og det blir full drift fra dag 1, sier André Schreiner.

Les hele artikkelen i oktoberutgaven av HRR

About hkp