VIL GJØRE DET ENDA ENKLERE FOR KVALITETSTURISTER Å VELGE NORGE

Sammen med HANEN og De Historiske Hotel og spisesteder skal reiselivsgründer Torunn Tronsvang i Up Norway gjøre det enda enklere for kvalitetsturister å velge Norge. De neste årene skal de bruke 5 millioner kroner på felles teknologi- og forretningsutvikling.

– Dette er fantastisk, sier Torunn Tronsvang, daglig leder og gründer av Up Norway.  Vi svært glade for at HANEN og De Historiske blir med oss i dette utviklingsløpet, og selvsagt ydmyke for at Innovasjon Norge støtter oss med kompetanse og betydelige midler i den videre utviklingen. Dette gir ekstra motivasjon og energi for å nå målet vårt om å skape de absolutt beste reiseopplevelsene for individuelle reisende til Norge – best på kvalitet, best på særegenhet for Norge, på vertskap og lokal mat og drikke, sier Tronsvang.

– Alle vet at det er utfordrende å reise i Norge. Spesielt hvis man vil oppleve noe unikt. Vår visjon er å gjøre det enklere å bestille og organisere unike reiseopplevelser gjennom vår nye digital reiseplattform. Jeg opplever at de reisende egentlig er klare. Det er reiselivsaktørene vi må ha med på laget, det jobber vi med hver eneste dag. Det må være enkelt for begge – både de som reiser og de som er vertskap. HANEN og De Historiske er med, og det er vi utrolige fornøyde med, sier Tronsvang.

– HANEN ser virkelig frem til å samarbeide med Up Norway og Torunn Tronsvang. Et samarbeid som vi mener vil gi næringen økt digital tilgjengelighet og dermed tiltrekke seg flere kunder, sier daglig leder i HANEN, Bernt Bucher Johannessen. Daglig leder i De Historiske, Nils Henrik Geitle, mener satsingen treffer godt med internasjonale trender. – De Historiske ser på dette som et langsiktig og strategisk riktig samarbeid, der vi sammen gjør unike opplevelser i Norge tilgjengelig for et voksende og mer kvalitetsbevisst marked. Vårt tilbud treffer flere av trendene i det internasjonale forbrukermarkedet, hvor det er større oppmerksomhet på ekte opplevelser på steder med genuin egenart og kulturhistoriske kvaliteter. Der er vi en meget god match med Up Norway, sier Geitle.

Innovasjon Norge står bak hoveddelen av finansieringen. De mener prosjektet kan gjøre lokale norske opplevelser og norsk bygdeturisme langt mer tilgjengelig for resten av verden. – Innovasjon Norge er stolte av å kunne bidra inn i dette prosjektet. Vi tror innovasjonssamarbeidet mellom disse tre kan styrke konkurransekraften til norsk bygdeturisme på det globale markedet. Konseptet er helt i tråd med Visit Norway-strategien om å forenkle beslutningsprosessen hos potensielle kunder. Her skal du finne alt på ett sted, også de små, unike produktene som ikke har vært mulig å bestille på nett tidligere. Vi mener konseptet er tidsriktig og fremtidsrettet, sier spesialrådgiver i Innovasjon Norge, Dag Olav Koppervik.

 

 

About hkp