RADISSON BLU FORTSATT PÅ TOPP BLANT FORRETNINGSREISENDE

Radisson Blu er igjen kåret til Nordens ledende hotellkjede for forretningsreisende. Denne gang i en undersøkelse gjort av BDRC, Storbritannias største uavhengige markedsanalyseselskap.
Radisson Blu vant i kategorien ”Nordic Hotel Business Guest Survey 2011” og ”Overall Number One Brand in Region”. De to internasjonale prisene kommer i tillegg til at selskapet, som det eneste noen gang, har blitt kåret til ”Beste internasjonale hotellkjede” i Norge, Sverige og Danmark under Grand Travel Award. Sist uke toppet også selskapet forretningsreisebyrået Berg-Hansens store jobbreiseundersøkelse.
BDRC startet sine analyser av det nordiske markedet i 2001, og hvert år siden har Radisson Blu strukket det lengste strået.
– Dette er en fantastisk anerkjennelse å bli kåret til best i Norden i et helt tiår. Det gjør oss stolte og motiverte til å fortsette å utfordre det øvresegment av forretningsreisende. Sammenlignet med 2010 kan undersøkelsen for  2011 vise til forbedrede resultater, sier Christian Gartmann, Rezidor Area Vice President Nordics (bildet).

BDRC  har intervjuet over 1300 svensker, nordmenn, dansker og finner som har bodd på
et stjernemerket eller kjedehotell de siste 12 månedene i jobbsammenheng.
Analyseselskapets ”Brand Rating Index” (BRI) vurderer nøkkelfaktorer som  hjulpet og uhjulpet merkevarekjennskap og merkelojalitet.

About hkp