REZIDOR SERVICE AWARDS 2012

Gjennom å hedre hoteller og mennesker som utmerker seg innen service, serviceforbedringer og frokost, setter Rezidor Service Awards fokus på viktige områder i hotelldrift.

Det var mange hoteller og ansatte som ble nominert i 2011, og mange avdelinger og hoteller har gjort gode forbedringer, men det er likevel noen som peker seg spesielt ut.
Årets beste frokost
Basert på gjesters tilbakemeldinger på hotellenes frokost, har man gjennom rapporter fra Medallia kunnet kåre den beste frokosten. Vinnerhotellet oppnådde en score på 8,2, og dermed beveget seg fra en score på 7,8 på ett år. Tre hoteller knivet som seieren helt inn, men til slutt var det Radisson Blu Scandinavia Hotel som stakk av med seieren.
Årets serviceforbedring
Flere hoteller kunne stikke av med seieren, men det hotellet som har gjort aller størst forbedringer stakk seg likevel tydelig ut. Hotellet tar gjestfrihet ytterst alvorlig, noe som har vært nødvendig i et marked hvor man ikke får noen ting gratis. Selv om prisen er et resultat av teamarbeid, blir likevel Mariann Hafslund ved Radisson Blu Caledonien Hotel i Kristiansand, fremhevet som krumtappen i arbeidet rundt serviceforbedringen som har funnet sted ved det tradisjonsrike hotellet.
Employee of the year
Juryen hadde fått inn mange gode kandidater og besluttet at i tillegg til å kåre en vinner, ville de også premiere første og annen ”runner-up” i kategorien.   Vinner og årets ansatt er Ramon Tan
ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo. Ramon elsker jobben sin, og gjestene elsker ham. Tilbakemeldinger er at han viser omtanke og er en fantastisk ambassadør for resepsjonsyrket. Ramon lever og ånder for å levere service, og er årets Mr. Yes I Can!
Første ”runner-up” er Tove Helgås fra Radisson Blu Hotel Ålesund. Hun blir omtalt som en person som tar ansvar utover det forventede og tar gjerne eget initiativ for å sikre at gjester skal bli fornøyde. I høst utmerket hun seg i forbindelse med Brain Food, hvor hun vant en av konkurransene.
Annen ”runner-up” er Jørgen Sollund ved Radisson Blu Tromsø Hotel. Han er både kokk og resepsjonist og betegnes som fleksibel, varm og smilende. Sollund har alltid det beste for gjestene i tankene og har flere ganger selv kjørt gjester til flyplassen.
I tillegg ble Helene Hallre, F&B Manager ved Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo gitt hederlig omtale. Hun beskrives som en unik rollemodell, dedikert og med en serviceinnstilling utenom det vanlige.

Foto:
Årets serviceforbedring ble tildelt Radisson Blu Caledonien Hotel i Kristiansand. Marianne Hafslund og Kristin Stølen ble overrakt de synlige bevisene av Christian Gartmann, Rezidor Area Vice President Nordics.

About hkp